Wenn man die Zeit zusammenzählt, die ich damit verbracht habe, anderen Menschen klarzumachen, daß Soul Calibur ein Buttonmasher ist, dann muß ich wohl zwei Wochen meines Lebens hinterherheulen. Viel einfacher wäre es, wenn ich auf ein Interview mit dem leitendenden Entwickler von Soul Calibur 4, Katsutoshi Sasaki, gewartet hätte.
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Soulcalibur is a deep fighting game series, but compared to the fighters in the same tier - Virtua Fighter, Tekken, Dead or Alive - it's also accessible to novice players while retaining depth. Do you see that as a hallmark of the series?
KS: As you say, the game is obviously for the novice players and core fans as well. The game can actually be played by pressing buttons randomly, and still play. That's for the novice players.
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Upsi! Weiter geht's mit der nächsten Frage:
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How do you keep both of those things in mind? Many developers I've spoken to find it difficult to keep things in perspective when making a game.
KS: As we said before, for the novice players you can press a button randomly and play it.
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Ja, schon gut, wir haben es kapiert. Jetzt warten wir auf das Tekken Interview.
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